موقع بورصات

بورصات
تسجيل عضوية جديدة في المنتديات لوحة تحكم العضو البحث في المنتديات تسجيل الخروج الرئيسية الاتصال بنا

منتدى العملات العام Forex لمتابعة كل ما يتعلق بتجارة العملات الاجنبية – الفوركس والذهب والنفط من اخبار وطرق المتاجرة وتحليلات ، قسم التوصيات – توصيات العملات لمتابعة توصيات فوركس ونقاط الدخول والخروج على مختلف العملات ، منتدى الدروس التعليمية – فوركس يحتوي على دروس تعليمية لسوق العملات والتحليل الفني والاساسي وادارة رأس المال فوركس ، منتدى المؤشرات والاكسبيرتات يحتوي على اهم المؤشرات مع شرح لها بالاضافة الى بعض الدروس

العودة   بورصات > بورصة العملات الاجنبية - الفوركس > منتدى العملات العام Forex

Elliott Waves Forecast

منتدى العملات العام Forex

Like Tree521Likes

قديم 09-02-2016, 09:51 PM   #241
عضو نشيط

افتراضي رد: الاسترالي دولار

رد: الاسترالي دولار
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hossamsafwat2 مشاهدة المشاركة
الدولار كندي
فرصة شراء بحذر فقط 3% الان ماركت من 3790
الاستوب 3640
هدف اول 4100
هدف ثاني مفتوح
مساء النور والسرور أخى الحبيب حسام .. أنا لم أدرك 3790 .. أسأل الله أن يهديه حتى 1.4100 ومابعدها .. بالتوفيق إن شاء الله يا غالى.

محمد خير الدين غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 09-02-2016, 09:52 PM   #242
عضو برونزي

الصورة الرمزية hossamsafwat2

[QUOTE=hossamsafwat2;2044398]تح

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة عمر حلاق مشاهدة المشاركة
مبروك الأرباح أخي حسام

مشكلتنا أننا نتعجل في تغيير قراراتنا وهذا يضيع علينا الربح
دي بتيجي من النفسيه لكن مع الوقت بتتحسن ، كله بالتدريب ، شخصيا بصبر على الهدف او الاقتراب منه بفارق بعض النقاط
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة عمر حلاق مشاهدة المشاركة
أخي حسام طلبت منك مرة شرح طريقة التحليل الموجي بشكل مبسط ووضعت فيديو بالإنكليزي للتوقعات وليس للشرح

أرجو فتح موضوع لشرح الموجي بشكل مبسط وسلس إذا أمكن
على مااذكر ان الفيديو كان بيوضح طريقة سلوك السعر لاحد المحللين الموجيين ، سلوك السعر ده اهم حاجه علشان اي واحد يحب يتعلم اي نوع تحليل سوء فني او موجي او حتى العرض والطلب ،
بخصوص شرح التحليل الموجي مش ينفع شرح مبسط لانه متشعب وهياخد مني وقت ، شخصيا مش عندي اسرار كل حاجه عباره عن ممارسه فقط ، لو ببخل على اي حد بحاجه مش كنت هشارك بتحليلات ، الموضوع مش بخل مني والله بالعكس ، الموضوع بالنسبالي اني مش هقدر ابدأ لانه هيضغط عليا فعلا ، ووالله ليا ناس اصدقائي مقصر في حقهم ومش بشاركهم تحليلاتي لانه كم كبير من التحليلات بتابعها ، وبشارك على قد مابقدر علشان المنتدى ده انا بحس انه اسره واحده

عمر حلاق and saadamri like this.
التوقيع:
اللهم مالك الملك تؤتي الملك من تشاء, بيدك الخير إنك على كل شيء قدير, رحمن الدنيا والاخرة ورحيمهما, تعطيهما من تشاء, وتمنع منهما من تشاء, ارحمني رحمة تغنيني بها عن رحمة من سواك

hossamsafwat2 غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 09-02-2016, 09:59 PM   #243
عضو برونزي

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ابوايهاب مشاهدة المشاركة
الله يكرمك ياباشمهندس ويوفقك دايما

موضوعك يزداد روعه

واخدت من الصفقه دي 120 نقطه والحمد لله
اهلا بصديق الدرب واخي الحبيب ابو ايهاب ، الله يكرمك ويوفقك لكل الخير ، مبروك عليك وتستاهل كل خير

ابوايهاب and saadamri like this.
التوقيع:
اللهم مالك الملك تؤتي الملك من تشاء, بيدك الخير إنك على كل شيء قدير, رحمن الدنيا والاخرة ورحيمهما, تعطيهما من تشاء, وتمنع منهما من تشاء, ارحمني رحمة تغنيني بها عن رحمة من سواك

قديم 09-02-2016, 10:04 PM   #244
عضو برونزي

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة محمد خير الدين مشاهدة المشاركة
مساء النور والسرور أخى الحبيب حسام .. أنا لم أدرك 3790 .. أسأل الله أن يهديه حتى 1.4100 ومابعدها .. بالتوفيق إن شاء الله يا غالى.
مساء الورد عليك ، ولايهمك ، انا اول مادخلت وضعت الفرصه على طول علشان تكون مع نقطة دخولي ، اذا كنت دخلت عند 3800 مش هتفرق ياغالي
بالتوفيق ان شاء الله لنا جميعا

التوقيع:

قديم 09-02-2016, 11:15 PM   #245
عضو برونزي

[QUOTE=hossamsafwat2;2044740]
اقتباس:
تح

دي بتيجي من النفسيه لكن مع الوقت بتتحسن ، كله بالتدريب ، شخصيا بصبر على الهدف او الاقتراب منه بفارق بعض النقاط

على مااذكر ان الفيديو كان بيوضح طريقة سلوك السعر لاحد المحللين الموجيين ، سلوك السعر ده اهم حاجه علشان اي واحد يحب يتعلم اي نوع تحليل سوء فني او موجي او حتى العرض والطلب ،
بخصوص شرح التحليل الموجي مش ينفع شرح مبسط لانه متشعب وهياخد مني وقت ، شخصيا مش عندي اسرار كل حاجه عباره عن ممارسه فقط ، لو ببخل على اي حد بحاجه مش كنت هشارك بتحليلات ، الموضوع مش بخل مني والله بالعكس ، الموضوع بالنسبالي اني مش هقدر ابدأ لانه هيضغط عليا فعلا ، ووالله ليا ناس اصدقائي مقصر في حقهم ومش بشاركهم تحليلاتي لانه كم كبير من التحليلات بتابعها ، وبشارك على قد مابقدر علشان المنتدى ده انا بحس انه اسره واحده
الله يعينك أخي حسام

أنا مش بقول بخل أو أي حاجة تانية ولكني من يوم ما شفت محللين الموجي العرب وشارتاتهم وأنا بكره هل التحليل من كتر تحلليلهم الفاشل ومجرد تخمينات لا أكثر من 13 سنة للآن

لكن لما شفت نتائجك قلنا نستفيد من خبرتك في هل المجال إلي أكتر الناس تجهله

إذا ما عندك وقت أخي ممكن تنسق المشاركات على مهلك في شرح كامل وتحطها في أول مشاركة في موضوع جديد وبعدها تنزل فرصك للأزواج كما تفعل الآن في نفس الموضوع مع شرح الأسباب وهكذا خطوة خطوة سنفهم كل شيء إن شاء الله

بالتوفيق

التوقيع:
لا إله إلا الله محمد رسول الله
عمر حلاق غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 10-02-2016, 08:55 AM   #246
عضو جديد

صباحكم خير وبركه ان شاء الله

hossamsafwat2 likes this.
saadamri غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 10-02-2016, 01:18 PM   #247
عضو برونزي

اقتباس:
الدولار كندي
فرصة شراء بحذر فقط 3% الان ماركت من 3790
الاستوب 3640
هدف اول 4100
هدف ثاني مفتوح
الدولار كندي
معانا شراء من 3790
هنحرك الاستوب الان 3785 (5 نقاط فقط من الدخول مخاطره شبه معدومه )
هزود عقد شراء اخر ماركت الان 3863 بنفس الاستوب 3785
نسبة المخاطره الكليه 3%
هنجعل الهدف للعقدين 4040 ان شاء الله

saadamri likes this.
التوقيع:

قديم 10-02-2016, 01:25 PM   #248
عضو برونزي

[QUOTE=عمر حلاق;2044770]
اقتباس:

الله يعينك أخي حسام

أنا مش بقول بخل أو أي حاجة تانية ولكني من يوم ما شفت محللين الموجي العرب وشارتاتهم وأنا بكره هل التحليل من كتر تحلليلهم الفاشل ومجرد تخمينات لا أكثر من 13 سنة للآن

لكن لما شفت نتائجك قلنا نستفيد من خبرتك في هل المجال إلي أكتر الناس تجهله

إذا ما عندك وقت أخي ممكن تنسق المشاركات على مهلك في شرح كامل وتحطها في أول مشاركة في موضوع جديد وبعدها تنزل فرصك للأزواج كما تفعل الآن في نفس الموضوع مع شرح الأسباب وهكذا خطوة خطوة سنفهم كل شيء إن شاء الله

بالتوفيق
الله يكرمك اخي عمر
حاليا مش مجهز عندي اي ماده علميه وباذن الله اذا جهزت اي ماده علميه هيكون بورصات واعضاءه لهم كل الاولويه
لكن علشان اكون صريح في الوقت الحالي مش هستطيع اجهزها لانشغالي وان المتابعه مرهقه في التحليلات فما بالك الشرح والتحليل ،
الله ييسر الامور ان شاء الله

عمر حلاق and saadamri like this.
التوقيع:

قديم 10-02-2016, 01:26 PM   #249
عضو برونزي

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة saadamri مشاهدة المشاركة
صباحكم خير وبركه ان شاء الله
صباح الورد والخيرات عليك باذن الله

saadamri likes this.
التوقيع:

قديم 10-02-2016, 01:47 PM   #250
عضو برونزي

اقتباس:
تحديث الاسترالي دولار
متوقع ان شاء الله مزيد من الهبوط قبل الدخول في تصحيح واللي هيكون فرصه للبيع ،
طبعا لما ينهي الهبوط ويدخل في التصحيح هنراقب وقتها منطقة 50%-61.8% تصحيح من الهبوط
لاافضل الشراء على التصحيح
الاسترالي دولار
السعر بيتحرك كما هو موضح في الشارت بالمللي بفضل الله
قولنا انه لايوجد حركه في خط مستقيم ، مازال الترند هابط وبتوقع مزيد من الهبوط طالما اسفل 7240

التوقيع:

جديد مواضيع منتدى العملات العام Forex

مواضيع سابقة :

مفكرة بورصات للبيانات الاقتصادية - الاسبوع من 4 / 1 حتى 8 / 1 / 2016
للبيع شقق فاخرة في دبي من المطور مباشرة
صفقه بنك Morgan Stanley على الدولار امريكي كندي ما زالت مفتوحه بالاهداف ووقف الخساره !!

مواضيع تالية :

GBPJPY لا اقول لشراء ولكن احذر من البيع الان
اليورو دولار فنيا
أسهم الصين توقف التعامل بعد هبوط 7 في المائة (تحذير)

Elliott Waves Forecast