موقع بورصات
  بورصات
تسجيل عضوية جديدة في المنتديات لوحة تحكم العضو البحث في المنتديات تسجيل الخروج الرئيسية الاتصال بنا

منتدى العملات العام لمتابعة كل ما يتعلق بتجارة العملات الاجنبية والذهب والنفط من اخبار وطرق المتاجرة وتحليلات ، قسم التوصيات – توصيات العملات لمتابعة توصيات ونقاط الدخول والخروج على مختلف العملات ، منتدى الدروس التعليمية يحتوي على دروس تعليمية لسوق العملات والتحليل الفني والاساسي وادارة رأس المال ، منتدى المؤشرات والاكسبيرتات يحتوي على اهم المؤشرات مع شرح لها بالاضافة الى بعض الدروس

العودة   بورصات > بورصة العملات الاجنبية > منتدى برامج التداول و الشارتات و الشركات

وندسور بروكرز Windsor brokers عصابة منظمة للنصب والاحيتال بالصوت والصورة

منتدى برامج التداول و الشارتات و الشركات

Like Tree58Likes

قديم 05 - 06 - 2014, 01:08 PM   #1
عضو جديد

Arrow وندسور بروكرز Windsor brokers عصابة منظمة للنصب والاحيتال بالصوت والصورة

اكتر الناس عارفة مشكلتى مع الشركة المذكورة التى تحدث عنها فى جميع منتديات الفوركس
وماقامت بة الشركة من خلال فتح صفقات على حسابى الشخصى
ذهبت الى معرض ترند بالقاهرة يوم23/4/2012 لمواجهة وندسور بروكرز فوجئت ب2 بودى جارد يمنعونى من الدخول الشركة كانت مظبطة الموضوع مع ادارة المعرض عشان عارفين انى رايح لهم المعرض اتصلت بالشرطة لطلب المساعدة وتم تقديم بلاغ رسمى بان ادارة المعرض تقوم باستضافة شركات محتالة وتم تحويل البلاغ الى نيابة الاموال العامة

فى هذا اليوم ليلا طلب منى احد الاصدقاء من الذين يتعاملون مع وندسور سابقا ان الاستاذ رامى نعيمى والاستاذ وائل كمال ممثلين الشركة عاوزين يقعدو معايا عشان يحلو المشكلة قعد معاهم قولتلهم انا متنازل عن حقوقى المادية انا طالب منكم اعتذار يرد لى اعتبارى قالولى ماشى واحنا هنبلغ الادارة هما كانو بينيمو الموضوع لحد مالفترة بتاعت معرض ترند تنتهى جايين بعد شهر ونص يتصل بيا الاستاذ وائل كمال مدير الكول سنتر فى مصر يقولى الادارة مش موافقة على الاعتذار ولو عاوز تخلص الموضوع ممكن تسافر قبرص وهما هيخلصو الموضوع معاك الناس دى خيالهم واسع جدا
انا هفضل وراة حقى ومش هسيبة وهعرض للجميع كل مكالمتهم

راسلونى بعض الاشخاص من الاردن بهذة الاوراق الخطيرة عندما كنت اكتب لكى ابحث عن حقى من العصابة المذكورة
دى قضية فى المحكمة الاردنية فى عام 2009على وندسور بروكرز والشاهد فيها امام المحكمة الاردنية هو
مدير الديلنج رووم الان وهو رياض جودت حنا وردة وشهاتة امام المحكمة ان هو بيخلى مسؤليتة من القضية وبيتهم فيها وندسور بروكرزبالنصب على العملاء فى الاردن ازى فى 2009 بيشهد على وندسور بروكرز ان هما نصابين وفى 2014 مدير الديلنج رووم
يعنى ذهب الى الارن للاستيلاء على اموال بعض الاشخاص وعندما تم موجهتة قال امام المحكمة وندسور بروكرز المسؤلة ورجع تانى الى قبرص ليعمل بالديلنج رووم وبالصدفة البحتة هو نفس الشخص اللى تعاملت معة فى الشركة

انا هعرض ورق القضية وهعرض مكالمة رياض جودت وهو بيكلم احد الوكلاء السابقين لديهم بخصوص مشكلتى وبيعترف فيها بكل حاجة من شتيمة وفتح صفقات وان هما ماركت ميكر بيعترف بكل فضايح وندسور

ورق المحكمة الاردنية

شهادة رياض امام المحكمة

احد الشهود

المكالمة الهاتفية
https://www.youtube.com/watch?v=cqcmHvOTaoI

اذا اعجبك الموضوع و اردت نشره في المنتديات الاخرى فاستخدم هذا الرابط:
http://www.borsaat.com/vb/t674761.html

eng.yaser likes this.
fady_younan غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 05 - 06 - 2014, 01:39 PM   #2
عضو نشيط جدا

الصورة الرمزية mmrmms

افتراضي رد: وندسور بروكرز Windsor brokers عصابة منظمة للنصب والاحيتال بالصوت والصورة

والله انك بطل اخى فادى
وزى ماقلت لك فى الموضوع اللى فات
بالنسبة لموضوع بلاغك فى النيابة فى مصر حاول انك توقع اللى اسمة محمد عامر ودة مصرى شغال معاهم واعرف ناس يعرفو بياناتة بالكامل وبطاقتة لشخصية هحاول افتح اتصال معاهم واجيبها لك لان الموضوع دة قديم ومن سنين بحيث يبقى القضية بتتحرك من مصر والاردن بنفس الوقت بحيث تاخد حكم وتتعمم باسماء الاشخاص كنشرة دولية وساعتها محمد عامر مش هيقدر ينزل مصر لانة هيكون على قائمة الترقب والوصول ومستنياة مباحث تنفيذ الاحكام الشىء الثانى زى ماقللتلك الترخيص من قبرص هو اسهم وليس عملات او معادن فبلغ هيئة سوق المال القبرصية بالقضية وبالاوراق المرفقة ولكن تكون مترجمة وحاول تتواصل مع الصحف القبرصية المهتمة بالشئون الاقتصادية والجرائم وايضا مراسلة وزارة المالية القبرصية عبر موقعهم ولو تتقن الانجليزية حاول تفتح اتصال
ازيدك قدم شكوى ايضا لدى سفارة قبرص فى بلدك بحيث تكون شكوى رسمية موثقة ومن خلالة هيتم التراسل بين الخارجية والداخلية القبرصية ودة هيتم وضع الشركة تحت تدقيق الجهاز المركزى للمحاسبات فى قبرص وايضا تجميد اصول واموال الشركة مؤقتا وخلافة وهيكون الموضوع بية تصعيد كبير صدقنى قبل ماتوصل لهذة المراحل هيتفاوضو معاك انا تفاوضو معى سابقا وروحت لهم قبرص موضوعى كان من سنين لكن حاول ان تكون المساومة من بعيد لبعيد على قدر المستطاع
بخصوص محمد عامر القضية اللى تتعامل لة بمصر التغرير بالافراد وينطبق علية قانون توظيف الاموال زى الريان وحتى لو انكر ماهو سبب سفرك لقبرص وبتشتغل هناك اية واية مستنداتك يعنى واقع واقع او الحل انة معدش يرجع مصر نهائيا ومعنى كدة انة هياخد احكام غيابية
موضوعك طويل بس اعتقد لة نتائج سريعة قريبا لا تقلق وصاحب الشركة القصير التافة دة لا تغرك منة وخلى السيجار الكوبى ينفعة ومستعد اضع صورة هذا الشخص ان سمحت الادارة بذلك

هيثم احمد likes this.
التوقيع:

- الـــشـــراء مـــن الـــقــيــعــان والـــبــيــع مــن الــقــمــم

2- لا تذهب للسعر دع السعر ياتى اليك
فان اتاك السعر اذن فانت فى الطريق الصحيح
و اذا لم يأتيك اذا فالسعر ابتعد و زال عنك الخسارة
او رزق لم يقدره الله لك

3-ادارة رأس المال هى اكسير الحياه..,
هى نبض قلب حسابك فاذا توقفت مات حسابك

( اهكذا الدهر بنا يجرى وياكل العمر ولاندرى)
mmrmms غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 06 - 06 - 2014, 02:27 AM   #3
عضو فـعّـال

افتراضي رد: وندسور بروكرز Windsor brokers عصابة منظمة للنصب والاحيتال بالصوت والصورة

والله يااخى دول شويه عصابه المشكله اننا مش عارفين ناخد حقنا منهم باى طريقه انا كمان اتنصب عليا فى حساب كان عندهم والله يكون فى عونك اخ فادى

هيثم احمد غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 06 - 06 - 2014, 02:31 AM   #4
عضو فـعّـال

ياريت اخ فادى تعمل مواضيع وانا كمان هساعدك واعمل مواضيع بس فى منتديات اجنبيه لاان اغلب عملائهم مش عرب

هيثم احمد غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 06 - 06 - 2014, 11:05 AM   #5
عضو جديد

هيثم صديقى هناك طرق كثيرة لاخد الحق بس اللى يدور ويبحت وميشتريش دماغة ويسكت ثانيا ياصديقى هما سوقهم عربى فقط

fady_younan غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 06 - 06 - 2014, 04:21 PM   #6
عضو جديد

انا لا اتعامل الا مع انجليز او يهود

اثق فيهم ثقة عمياء خصوصا اليهود

ولكن العرب مستحيل اتعامل معهم - من مكالماتهم التلفونية تعرف انهم نصابين!

FadiBati and eng.yaser like this.
ابراهيم نوزا غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 06 - 06 - 2014, 04:24 PM   #7
عضو جديد

فلو اتصل بك اي شخص من شركة وساطة قلدني وقل له هل انت يهودي

اذا قال نعم - - في امان ان شاء الله - سجل معهم وحط في بطنك 2 مليون بطيخة صيفي

يكفي انه صدق

اذا قال لا - قفل السماعة في وجهه واعرف انه حرامي من لبنان الخ

eng.yaser likes this.
ابراهيم نوزا غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 06 - 06 - 2014, 04:48 PM   #8
عضو نشيط جدا

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ابراهيم نوزا مشاهدة المشاركة
انا لا اتعامل الا مع انجليز او يهود

اثق فيهم ثقة عمياء خصوصا اليهود

ولكن العرب مستحيل اتعامل معهم - من مكالماتهم التلفونية تعرف انهم نصابين!
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ابراهيم نوزا مشاهدة المشاركة
فلو اتصل بك اي شخص من شركة وساطة قلدني وقل له هل انت يهودي

اذا قال نعم - - في امان ان شاء الله
- سجل معهم وحط في بطنك 2 مليون بطيخة صيفي

يكفي انه صدق

اذا قال لا - قفل السماعة في وجهه واعرف انه حرامي من لبنان الخ

والله عيب تقول هذا الكلام اخي ابراهيم على العرب

الرسول المصطفى صلى الله عليه وسلم قال في الحديث الشريف
" لا تسبوا العرب فأنا منهم "

وفي المقابل تمدح اليهود اكلة الخنازير وتقول انهم اشرف من العرب وهم قتلة الأنبياء

الله يصلحك ويهديك

يعني الحين اصبحوا اليهود اشراف وما ينصبون لا والله بل هم النصابين

عايد العرفج غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 06 - 06 - 2014, 05:13 PM   #9
عضو نشيط جدا

وهذا حديث اخر لعلك تستغفر ذنبك وتعود لرشدك

وكلنا خطائون وخير الخطائين التوابين

أخرج الطبراني أنه صلى الله تعالى عليه وآله وسلم قالإني دعوت للعرب، فقلتاللهم من لقيك منهم معترفا بك، فاغفر له أيام حياته، وهي دعوة إبراهيم وإسماعيل عليهما السلام، وإن لواء الحمد يوم القيامة بيدي، وإن أقرب الخلق من لوائي يومئذ العرب) أخرجه البزار والطبراني في الكبير، وسنده جيد.

قديم 06 - 06 - 2014, 05:28 PM   #10
عضو نشيط جدا

تنويه هام

طبعا يا جماعه والله العظيم انا لا اعرف الشركة ولم اتعامل معها يوما والله على ما اقول شهيد

وفعلا هناك شركات نصابه سواء عربيه او اجنبيه لكن يجب ان لا نمتدح اليهود في التعامل ونسب العرب الذين نحن منهم والرسول اشرف خلق الله منهم

واما بالنسبه لمسألة النصب فهناك اخوان نصبوا على بعضهم وتجد الغريب في بعض الأحيان احن على الشخص من أهله لذلك هي مسأله نسبيه

والله يرحم المسلمين ويرجع اموالهم

جديد مواضيع منتدى برامج التداول و الشارتات و الشركات

مواضيع سابقة :

شركة bforex النصابه
rebate
عاااجل ! سؤال عن fxsol uk ؟

مواضيع تالية :

شركة اميرال ماركتس
ما رايكم في شركة x m
حول الشركات الاسرائيلية,-منقول للافادة-