موقع بورصات
  بورصات
تسجيل عضوية جديدة في المنتديات لوحة تحكم العضو البحث في المنتديات تسجيل الخروج الرئيسية الاتصال بنا

منتدى العملات العام لمتابعة كل ما يتعلق بتجارة العملات الاجنبية والذهب والنفط من اخبار وطرق المتاجرة وتحليلات ، قسم التوصيات – توصيات العملات لمتابعة توصيات ونقاط الدخول والخروج على مختلف العملات ، منتدى الدروس التعليمية يحتوي على دروس تعليمية لسوق العملات والتحليل الفني والاساسي وادارة رأس المال ، منتدى المؤشرات والاكسبيرتات يحتوي على اهم المؤشرات مع شرح لها بالاضافة الى بعض الدروس

العودة   بورصات > بورصة العملات الاجنبية > منتدى تداول العملات العام > قسم التوصيات - توصيات العملات

توصيات القناص لتدبيل الحسابات

قسم التوصيات - توصيات العملات

Like Tree8Likes

قديم 23 - 11 - 2012, 10:39 PM   #11
عضو برونزي

افتراضي رد: توصيات القناص لتدبيل الحسابات

رد: توصيات القناص لتدبيل الحسابات
يا مؤيد الراجل وضح ان الهدف من صفقاته من 5 الى 10 نقط اكيد بيشتغل على استراتيجيه اسكالنج على فريم ال5 او ال دقيقه و الفريمات دى مش محتاج تحليل اصلا ولا ليها علاقه بالترنداد و الاتجاه العام للسوق

mohamedmmk غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 23 - 11 - 2012, 10:46 PM   #12
عضو جديد

اغلاق الصفقه الان بربح 10 نقاط
الحمد لله

القتاص غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 23 - 11 - 2012, 10:47 PM   #13
عضو فـضـي

الصورة الرمزية ziyadiah

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mohamedmmk مشاهدة المشاركة
يا مؤيد الراجل وضح ان الهدف من صفقاته من 5 الى 10 نقط اكيد بيشتغل على استراتيجيه اسكالنج على فريم ال5 او ال دقيقه و الفريمات دى مش محتاج تحليل اصلا ولا ليها علاقه بالترنداد و الاتجاه العام للسوق
يا حبيبي يا محمد انا مش قصدي اي شي والله وبالعكس بس حابب انه الامور تكون افضل واحسن والمواضيع الي زي كده مليانه وبتنتهي قبل ما بتبدأ وبامكانك انك تلف بالمنتدى وتشوف انا بتكلم عشانه وعشان الناس الي حيدخله بفل مارجن بناءا على الكلام تبع الي بيقول انه نسبة نجاح الصفقات عالية ولانهم عايزين يتعلقوا بقشة ويعوضه الي خسروه بضربات سريعة

صدقني افضل استراتيجية في الفوركس هي ادارة راس المال الصارمة
وانا اخذت من كلامه مثال اني ادخل عكس الترند العام

على كل حقك على راسي واعتذر

mohamedmmk likes this.
ziyadiah غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 23 - 11 - 2012, 10:56 PM   #14
عضو جديد

يا استاذ مؤيد انا لو قلتلك ارمى نفسك فى البحر هترمى؟
انا قلت الدخول على مسؤليتك متحملنيش مسؤلية اى حد
توافقت التوصيه مع تحليلك وحاب تدخل اهلا وسهلا مش حاب برضه اهلا وسهلا
يعنى لو قلت نسبة نجاح100% ومخاطره 50% هتدخل؟
كل واحد حر فى الدخول من عدمه

يعنى خد التوصيه وظبطها على مقاسك زى ما بيقولوا
انا بقول نسبة مخاطره عاليه تقدر انت تقلل نسبة المخاطره وتدخل بعقود صغيره دا على سبيل المثال
بكرر تانى الدخول مسؤليه شخصيه
ان شاء الله معاكم من يوم الاثنين

اجازه سعيده للجميع

ziyadiah likes this.
قديم 23 - 11 - 2012, 11:12 PM   #15
عضو برونزي

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ziyadiah مشاهدة المشاركة
يا حبيبي يا محمد انا مش قصدي اي شي والله وبالعكس بس حابب انه الامور تكون افضل واحسن والمواضيع الي زي كده مليانه وبتنتهي قبل ما بتبدأ وبامكانك انك تلف بالمنتدى وتشوف انا بتكلم عشانه وعشان الناس الي حيدخله بفل مارجن بناءا على الكلام تبع الي بيقول انه نسبة نجاح الصفقات عالية ولانهم عايزين يتعلقوا بقشة ويعوضه الي خسروه بضربات سريعة

صدقني افضل استراتيجية في الفوركس هي ادارة راس المال الصارمة
وانا اخذت من كلامه مثال اني ادخل عكس الترند العام

على كل حقك على راسي واعتذر
يا راجل يا طييب حق ايه و تعتذر ايه والله عيب عليك احنا بندردش عادى و بعدين كلامك مظبوط و عندك حق انا فهمت قلقك على المبتدأين الى بيتبعو التوصيات فقط و بينسو اداره راس المال

بالمناسبه السوق بيشطب دلوقتى مفيش حركه

ziyadiah likes this.
mohamedmmk غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 23 - 11 - 2012, 11:14 PM   #16
عضو فـضـي

الصورة الرمزية ziyadiah

من فترة بسيطة فتح موضوع شبيه واول كم صفقة مشيو حلاوة والناس بدات تدخل بلوت عالي وفجأة اجت الريح بما لا تشتهي السفن وشوف كيف انقلب الموضوع وتمرجنو الناس وصارو يغنوا عتابا

على كل الله يجيب الي فيه الخير

قديم 23 - 11 - 2012, 11:33 PM   #17
عضو جديد

اقتباس:
من فترة بسيطة فتح موضوع شبيه واول كم صفقة مشيو حلاوة والناس بدات تدخل بلوت عالي وفجأة اجت الريح بما لا تشتهي السفن وشوف كيف انقلب الموضوع وتمرجنو الناس وصارو يغنوا عتابا

معاك حق فى كلامك

لكن زى ما انت قلت مش نجاح صفقه ولا 100 هو مقياس النجاح ولا خسارة صفقه ولا 100 مقياس للخساره يعنى انت قلت اول كام صفقه مشييوا تمام والناس وثقت فى صاحب التوصيات لمجرد نجاح كام صفقه وبدا الخطا بدا كل واحد يقولك التوصيات دى شكلها تمام وربحها عالى طيب ما ادخل بلوت عالى علشان ادبل حسابى وبينسى بقه بناء على الثقه فى صاحب الموضوع بينسى ادارة راس المال وبينسى كل اسس التجاره ويخاطر رغبة فى تحقيق مكسب سريع فى وقت قصير
يبقى الخطا مش من صاحب التوصيه الخطا من اللى بيدخل وبس من غير حتى ما يفكر ولا يشوف اذا كانت التوصيه بتوافق تحليله او لا المهم انه عاوز يحقق مكسب عالى وخلاص وبينسى فى الوقت ده ان السوق له قواعد لازم يحترمها ونحترمها كلنا علشان كمان السوق يحترمنا
واضح خوفك وقلقك على الاعضاء الجدد لكن كل واحد عنده عقل ربنا انعم عليه بيه يقدر قبل ما يدخل يفكر شويه ولو هيدخل يتحمل مسؤلية دخوله
بشكرك على حرصك على اخوانك مره تانيه
وعاوز اقول لكل حد حابب يدخل التوصيات دى فكر قبل ما تدخل واوعى تغتر بنجاح كام توصيه وتتهور لازم تحكم عقلك اولا

الدخول مسؤليه شخصيه

تحياتى للجميع

Ahmed777 likes this.
قديم 24 - 11 - 2012, 12:16 AM   #18
عضو جديد

اقتباس:

مااعرف ليش انت زعلان
توصيات هدف قريب وستوب قريب

ليه هو التحليل بالفوريكس هوا اللي بيمشي؟؟؟ ولا الاخبار؟؟؟ ولا على حصاله تلف فوق وتحت وتلم

انت من اللي يدعون ان التحليل بيمشي العملات

مين احسن واحد بالتحليل بالمنتدى؟؟؟ شوف افضل واحد بنظرك؟؟ وروح اساله من كم سنه هوا بسوق الفوريكس

صار مليونير؟؟ ولا نص ولا ربع؟؟؟ بتلاقي الفوريكس مخسره اكثر من اللي جايبله والشغله مجرد ادمان او هوايه

مهاجر الرياض غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 24 - 11 - 2012, 01:55 AM   #19
عضو فـعّـال

الصورة الرمزية mhb4all

متابع معاك

التوقيع:
قال تعالى

بسم الله الرحمن الرحيم
إن الذين يتلون كتاب الله وأقاموا الصلاة وأنفقوا مما رزقناهم سرا وعلانية يرجون تجارة لن تبور ليوفيهم أجورهم ويزيدهم من فضله إنه غفور شكور

صدق الله العظيم
mhb4all غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 24 - 11 - 2012, 04:07 AM   #20
عضو فـضـي

الصورة الرمزية ziyadiah

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة مهاجر الرياض مشاهدة المشاركة
مااعرف ليش انت زعلان
توصيات هدف قريب وستوب قريب

ليه هو التحليل بالفوريكس هوا اللي بيمشي؟؟؟ ولا الاخبار؟؟؟ ولا على حصاله تلف فوق وتحت وتلم

انت من اللي يدعون ان التحليل بيمشي العملات

مين احسن واحد بالتحليل بالمنتدى؟؟؟ شوف افضل واحد بنظرك؟؟ وروح اساله من كم سنه هوا بسوق الفوريكس

صار مليونير؟؟ ولا نص ولا ربع؟؟؟ بتلاقي الفوريكس مخسره اكثر من اللي جايبله والشغله مجرد ادمان او هوايه
انا مش زعلان بس انتا الي زعلان

والاخ صاحب الموضوع كان رده قمة في الاخلاق وقمة بالفهم واكد على اخلاء مسئوليته من اي واحد بيدخل بدون ما يحكم العقل ويحسب اذا بيتناسب رصيده مع التوصيات او لا وانتهى الحوار

انا ماادعيت انه الفوركس بيتحرك بالتحليل

اما بالنسبة للرابحين فهم قلة قليلون مقارنة بالخاسرين

وتحياتي لك

abou fares1 likes this.

جديد مواضيع قسم التوصيات - توصيات العملات

مواضيع سابقة :

توصيات ابو اصيل للعملات والذهب والبترول
الاساتذه الخبراء هل كسر اليورو دولار الترند وهل ستكون المقاومه القادمه على 1.3020
هل هناك من صاحب خبره في شمعة 22

مواضيع تالية :

توقف الموضوع
توصية بيع الاسترليني مقابل الين
رحلة أبو حلا لمواجهة ليورو دولار

توصيات القناص لتدبيل الحسابات