موقع بورصات

بورصات
تسجيل عضوية جديدة في المنتديات لوحة تحكم العضو البحث في المنتديات تسجيل الخروج الرئيسية الاتصال بنا

منتدى العملات العام Forex لمتابعة كل ما يتعلق بتجارة العملات الاجنبية – الفوركس والذهب والنفط من اخبار وطرق المتاجرة وتحليلات ، قسم التوصيات – توصيات العملات لمتابعة توصيات فوركس ونقاط الدخول والخروج على مختلف العملات ، منتدى الدروس التعليمية – فوركس يحتوي على دروس تعليمية لسوق العملات والتحليل الفني والاساسي وادارة رأس المال فوركس ، منتدى المؤشرات والاكسبيرتات يحتوي على اهم المؤشرات مع شرح لها بالاضافة الى بعض الدروس

العودة   بورصات > بورصة العملات الاجنبية - الفوركس > منتدى المؤشرات و الاكسبرتات

الكريم استاذ (سفارى) اكسبيرت مضاعفات بسيط

منتدى المؤشرات و الاكسبرتات

قديم 10 - 05 - 2012, 03:39 PM   #31
مشرف سابق

الصورة الرمزية Safari

افتراضي رد: الكريم استاذ (سفارى) اكسبيرت مضاعفات بسيط

رد: الكريم استاذ (سفارى) اكسبيرت مضاعفات بسيط
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة back door مشاهدة المشاركة
شاكر افضالك
دة احطه فى الاكسبيرتات ولا الاسكريبتات
يعنى هو اكسبيرت ولا اسكريبت معلش انا عارف ان حضراتك كاتب اكسبيرت بس بتأكد
جزاك الله كل خير
اكسبيرت ..

التعديل الأخير تم بواسطة Safari ; 10 - 05 - 2012 الساعة 03:43 PM
Safari غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 10 - 05 - 2012, 03:43 PM   #32
مشرف سابق

الصورة الرمزية Safari

سأحاول برمجته ،، إنما أجد الطريقة تقليدية جدا فهي مجرد مضاعفات متعاكسة و لا جديد فيها قد تربح مع الرالي و تفشل في التذبذب ..

أيضا المسافة صغير جدا و هي 10 نقط و هذا جيد نظريا لكن عمليا بالنسبة لاكسبيرت قد تواجه عدة عقبات خصوصا اذا تحرك السعر بقوة ..

قديم 10 - 05 - 2012, 05:14 PM   #33
عضو جديد

الصورة الرمزية back door

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Safari مشاهدة المشاركة
سأحاول برمجته ،، إنما أجد الطريقة تقليدية جدا فهي مجرد مضاعفات متعاكسة و لا جديد فيها قد تربح مع الرالي و تفشل في التذبذب ..

أيضا المسافة صغير جدا و هي 10 نقط و هذا جيد نظريا لكن عمليا بالنسبة لاكسبيرت قد تواجه عدة عقبات خصوصا اذا تحرك السعر بقوة ..
اخى الفاضل استاذ سفارى
السلام عليكم
جزاك الله كل خير على نقدك البناء
وهذا رد على النقاط اللى حضرتك ذكرتها وهى عيوب الطريقة

1-انا عارف ان الفكرة تقليدية جدا لدرجة ان لما كنت بفكر فيها كنت بقول مستحيل ميكونش حد فكر فيها قبلى لحد ما لقيت حد فكر فيها وشجعنى اشتغل عليها

2- بالنسبة لنقطة 10 نقاط والتذبذب فيمكن زيادة المسافة ودة هيبان فى الباك تيست واشوف الافضل وبعدين استأجر سرفر وارفع علية الاكسبيرت بأفضل الاعدادت الى وجدتها فى الباك تيست

3- بالنسبة للتذبذب وامكانية فتح عدد كبير من الصفقات (عارف ان الاكسبيرت يحتاج الى حساب كبير)

أ-انا عارف انى لازم ابتدى بلوت صغير عشان المضاعفات وان دة هيقلل من نسبة الربح لكن والله يرضينى 5 او 10% شهريا وانا مطمن ومش بعمل حاجة افضل عشرين مرة من فوائد البنك لكن الانسان لا يملأ عينه الا التراب

ب- مع العلم انى هشوف شركة زى البارى رافعة مالية 500 وفى شركة اكسنيس رافعة 2000 ما عدا اخر 5ساعات فى الاسبوع يعنى بناقص يوم الجمعة كله وكمان لما يكون فيه هيدج بيحسب هامش صفر او فرق العقود لو كانت العقود مش متساوية على نفس العملة

ج- ودة الاهم ادارة رأس المال الصارمة
وهى

1- عمل فلتر وقت عشان نبعد قدر الامكان عن التذبذب وكل اللى محتاجينه 30 نقطة

2- عمل استوب لوز عشان عشان لو السعر تحرك بقوة وحصلت مشكلة ودى نادرة وتتعوض ان شاء الله

3- عند ضرب ستوب او تيك تغلق جميع الصفقات ويحذف الامر ويعمل الاكسبيرت من جديد

4- عند الوصول الى فارق ربح معين بالنقاط تغلق الصفقات وتحذف الاوامر وانا شرحت فايدة النقطة دى وهى كلما زادت المضاعفات ستقل المسافة الى نقطة الربح مشروحة فى المشاركة رقم (6)

5- واخر شرط فى الاكسبيرت هو : ابتداءا من المضاعفة رقم (س فيما فوق) تغلق جميع الصفقات على ربح (1) بالدولار وهذا لغلق جميع الصفقات عند نقطة التعادل دون ربح او خسارة
ملحوظة : لا يتوقف الاكسبيرت عن المضاعفات لانة فى الحالة دى ممكن يتذبذب ويفتح مضاعفة او اتنين قبل ما يصل الى نقطة التعادل مع العلم اننى لن اخاطر

واخيرا وليس اخرا : اخر عملية فى النتايج حصلت فى وقت اخبار تحرك السعر فيه بقوة مع اسبريد متغير وازاد الاسبريد ويمكن التأكد من التوقيت فى الشارت والاخبار
والحمد لله كل العمليات اللى دختها انتهت بربح مع عدم الدقة
متقلقش حضرتك انا درست الموضوع كويس ولن اخذلك واضيع مجهودك

ايضا منتظر رد حضرتك
جزاك الله كل خير على كل شئ من تعاون للاستجابة لسرعة الرد للصبر للمعاونة
يعلم الله اننى لا انافق حضرتك عشان الاكسبير ويمكن ان اؤتى لحضرتك بصور للشاشة من مشاركات لى ورسائل على الخاص فى منتدى اخر انى اشكر فيك فى السر والعلن وهذا من فضل الله عليك باخلاقك الحسنة
خالص تحياتى

back door غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 10 - 05 - 2012, 10:56 PM   #34
مشرف سابق

الصورة الرمزية Safari

اقتباس:
اخى الفاضل استاذ سفارى
السلام عليكم

1-انا عارف ان الفكرة تقليدية جدا لدرجة ان لما كنت بفكر فيها كنت بقول مستحيل ميكونش حد فكر فيها قبلى لحد ما لقيت حد فكر فيها وشجعنى اشتغل عليها

2- بالنسبة لنقطة 10 نقاط والتذبذب فيمكن زيادة المسافة ودة هيبان فى الباك تيست واشوف الافضل وبعدين استأجر سرفر وارفع علية الاكسبيرت بأفضل الاعدادت الى وجدتها فى الباك تيست

3- بالنسبة للتذبذب وامكانية فتح عدد كبير من الصفقات (عارف ان الاكسبيرت يحتاج الى حساب كبير)

أ-انا عارف انى لازم ابتدى بلوت صغير عشان المضاعفات وان دة هيقلل من نسبة الربح لكن والله يرضينى 5 او 10% شهريا وانا مطمن ومش بعمل حاجة افضل عشرين مرة من فوائد البنك لكن الانسان لا يملأ عينه الا التراب

ب- مع العلم انى هشوف شركة زى البارى رافعة مالية 500 وفى شركة اكسنيس رافعة 2000 ما عدا اخر 5ساعات فى الاسبوع يعنى بناقص يوم الجمعة كله وكمان لما يكون فيه هيدج بيحسب هامش صفر او فرق العقود لو كانت العقود مش متساوية على نفس العملة

وهى

2- عمل استوب لوز عشان عشان لو السعر تحرك بقوة وحصلت مشكلة ودى نادرة وتتعوض ان شاء الله

4- عند الوصول الى فارق ربح معين بالنقاط تغلق الصفقات وتحذف الاوامر وانا شرحت فايدة النقطة دى وهى كلما زادت المضاعفات ستقل المسافة الى نقطة الربح مشروحة فى المشاركة رقم (6)

5- واخر شرط فى الاكسبيرت هو : ابتداءا من المضاعفة رقم (س فيما فوق) تغلق جميع الصفقات على ربح (1) بالدولار وهذا لغلق جميع الصفقات عند نقطة التعادل دون ربح او خسارة
ملحوظة : لا يتوقف الاكسبيرت عن المضاعفات لانة فى الحالة دى ممكن يتذبذب ويفتح مضاعفة او اتنين قبل ما يصل الى نقطة التعادل مع العلم اننى لن اخاطر

واخيرا وليس اخرا : اخر عملية فى النتايج حصلت فى وقت اخبار تحرك السعر فيه بقوة مع اسبريد متغير وازاد الاسبريد ويمكن التأكد من التوقيت فى الشارت والاخبار

ايضا منتظر رد حضرتك
يعلم الله اننى لا انافق حضرتك عشان الاكسبير ويمكن ان اؤتى لحضرتك بصور للشاشة من مشاركات لى ورسائل على الخاص فى منتدى اخر انى اشكر فيك فى السر والعلن وهذا من فضل الله عليك باخلاقك الحسنة
خالص تحياتى
ما الفرق بين 4 و 5 ؟؟ و ما فائدة 5 اذا كان 4 موجود ؟؟

قديم 10 - 05 - 2012, 11:31 PM   #35
عضو جديد

الصورة الرمزية back door

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Safari مشاهدة المشاركة
ما الفرق بين 4 و 5 ؟؟ و ما فائدة 5 اذا كان 4 موجود ؟؟
استاذى الكريم سفارى
ايك شرح الفرق بين نقطة 4 ونقطة 5
وهو عنوانه تدرج الخطورة او التعامل على حسب مستوى الخطورة . ازاى؟
شرح رقم (4)
غلق جميع الصفقات عند الوصول مجموع الصفقات الرابحة والخاسرة الى(س) او اكثر من النقاط .لماذا؟
طبعا عارفين ان نقطة التعادل هتكون ان شاء الله بعد 10 نقاط فلو عملنا خيار غلق جميع الصفقات عند ربح (80) نقطة بكدة هنقلل الخطورة بعلاقة عكسية (((((كلما زادت المضاعفات تقل مسافة اخذ الربح )))))مثلا ستكون النتائج كالاتى :

المرحلة الاولى = بيع 1 هيغلق عادى بعد الوصول الى الهدف 10 نقط من نقطة الدخول
المرحلة الثانية =شراء2+صفر=2=ضعف 1بيع --- الربح10نقط هيقفل بعد10نقاط من نقطة التعادل
المرحلة الثالثة =بيع3+1=4=ضعف 2 شراء ------ الربح20نقطة هيقفل بعد10نقاط من نقطة التعادل
المرحلة الرابعة =شراء6+2=8=ضعف 4بيع ------ الربح40نقطة هيقفل بعد10نقطة من نقطة التعادل
المرحلة الخامسة=بيع 12+4=16=ضعف8شراء-- الربح 80 نقطة هيقفل بعد10نقطة من نقطة التعادل
المرحلة السادسة=شراء24+8=32=ضعف16بيع الربح 160 نقطة هيقفل بعد5نقطة من نقطة التعادل
المرحلة السابعة=بيع48+16=64=ضعف32شراء الربح 320 نقطة هيقفل بعد2.5نقطة من نقطة التعادل
المرحلة الثامنة=شراء96+32=128=ضعف64بيع الربح 640 نقطة هيقفل بعد1.25نقطة من نقطة التعادل
المرحلة التاسعة=بيع192+64=256=ضعف128شراءالربح1280نقطة هيقفل بعد0.625نقطة من نقطة التعادل
-------------------------------------------------------------------------
شرح رقم 5
لو على حساباتنا حسبنا اننا هندخل اول لوت ب(س) وان مثلا ابتداءا من المرحلة رقم 5 هنبتدى ندخل فى مرحلة الخطر يبقى لو عملنا غلق الكل على ربح 1 بالدولار ابتداءا من المضاعفة رقم (5) يبقى احنا كدة هنخرج على نقطة التعادل
-----------------------------------------------------------------------
يعنى واحدة كلما زادت المضاعفة هنقرب نقطة الربح
والتانية عشان لو المرحلة (ٍس) فيما فوق بالنسبة لينا هندخل فى الغميق يبقى نخرج بربح 1 دولار
-------------------------------------------------------------------------
اما الاستوب لوز عشان لو حصلت اى مشاكل زى حركة قوية او صفقة متفعلتش يبقى الخساير متتراكمش
-----------------------------------------------------------------------
ويا ريت لو امر البيع المعلق متنفذش يحاول الاكسبيرت تفعيله طالما السعر ادنى سعر الامر المعلق بيع
والشراء لو متنفذش يحاول الاكسبيرت تفعيله اكثر من مرة طالما السعر اعلى الامر المعلق شراء
----------------------------------------------------------------------
هل يمكن عمل خاصية تريد وانس ايضا لو حبيت اتداول يدوى وانا متابع الشارت
-------------------------------------------------------------------
اسف للاطالة
وعارف ان طلباتى كترت بس دة من عشمى فى حضرتك
جزاك الله كل خير
خالص تحياتى

قديم 10 - 05 - 2012, 11:53 PM   #36
عضو جديد

اقتباس:
اخى الفاضل استاذ سفارى
السلام عليكم

وهى

ايضا منتظر رد حضرتك
خالص تحياتى
أخي العزيز باك دور

1- الله يعطيك العافية

2- لا داعي للسيرفر فأنا والحمدلله لدي انترنت 24 ساعة شغال بإمكاني تجريبه عندي على عدة ازواج

3- لا ارى الستوب لوز منطقيا طالما ان الفكرة مضاعفات سواء كانت باتجاه واحد او باتجاهين مع زيادة حجم اللوت.

4- ارجو ان يكون في الاكسبيرت متغيرات لعمل فلترة زمنية(يتوقف عندها الاكسبرت عن فتح اي صفقة جديدة ولكنه يتابع الصفقات المفتوحة ويغلقها جميعا عندما يصبح الربح 1 دولار او تعادل على 0. ) وتحديد البروفيت المطلوب والمسافة بين فتح الصفقات

لك تحياتي وودي

والشكر موصول للاخ سفاري

ahmad.495 غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 11 - 05 - 2012, 12:33 AM   #37
عضو جديد

الصورة الرمزية back door

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmad.495 مشاهدة المشاركة
أخي العزيز باك دور

1- الله يعطيك العافية
الله يعافيك

2- لا داعي للسيرفر فأنا والحمدلله لدي انترنت 24 ساعة شغال بإمكاني تجريبه عندي على عدة ازواج
انا بالفعل استأجرت سرفر . فممكن بعد عمل الاكسبيرت تجربه انت واجربه انا واللى عايز يستفيد منه يستفيد
لكن لا ينفع على عدة ازواج المطلوب الازواج ذات الاسبريد القليل والتحرك العالى زى المجنون يوم لما بيتذبذب بيتذبذب فى 30 او 40 نقطة ولما ينطلق ينطلق على الاقل 100 نقطة لكن الاسبريد بتاعه عالى فى اغلب الشركات ولكن يمكن الكيببل واليورو مفيش مشكلة

3- لا ارى الستوب لوز منطقيا طالما ان الفكرة مضاعفات سواء كانت باتجاه واحد او باتجاهين مع زيادة حجم اللوت .
يمكن مع حركة قوية للسعر لايتفعل الامر المعلق وممكن ان تتراكم الخسائر لذلك سنضع الاستوب لوز بعد التيك بروفت بتاع الصفقة المقابلة بنقطة كأمان مش اكتر لكن غلق الصفقات سيكون بالتيك بروفت لذلك الاستوب لوز منطقى ولا اية يا باشا

4- ارجو ان يكون في الاكسبيرت متغيرات لعمل فلترة زمنية(يتوقف عندها الاكسبرت عن فتح اي صفقة جديدة ولكنه يتابع الصفقات المفتوحة ويغلقها جميعا عندما يصبح الربح 1 دولار او تعادل على 0. ) وتحديد البروفيت المطلوب والمسافة بين فتح الصفقات
بالفعل انا طالب من استاذ سفارى جزاه الله خيرا انه يعمل موضوع فلتر الوقت واكيد استاذ سفارى هيعمل موضوع المسافة بين فتح الصفقات متغير (س) نقدر نغيره
ودة كله فى المشاركة رقم 6

لك تحياتي وودي

والشكر موصول للاخ سفاري
تشرفنى متابعتك
الرد داخل الاقتباس
متقلقش حضرتك كل حاجة معمول حسابها بإذن الله وان شاء الله يكون فيه ربح بسيط ولكن مضمون ولو فيه اى استفسار انا معاك
خالص تحياتى

قديم 11 - 05 - 2012, 12:39 AM   #38
مشرف سابق

الصورة الرمزية Safari

جرب هذا الاكسبيرت ...

تجد في الاعدادات :

ESELL ، EBUY - اختيار البدء بالبيع أو الشراء
Profit - الربح بالدولار الذي سيغلق الاكسبيرت عنده كل شيء
ProfitLots - قيمة المضاعفة التي سيبدأ الاكسبيرت في تفعيل قيمة الربح بالدولار
max_lots - أقصى حد للمضاعفات

الملفات المرفقة
نوع الملف: rar Safari_back door_multi (ea).rar‏ (15.7 كيلوبايت, المشاهدات 39)
قديم 11 - 05 - 2012, 02:14 AM   #39
عضو جديد

الصورة الرمزية back door

اقتباس:
بسم الله الرحمن الرحيم
والصلاة والسلام على اشرف المرسلين سيدنا محمد
اخى الكريم استاذ سفارى
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
-------------------------------------------------------

شرح طريقة المضاعفات ومعادلتها

طبعا هى مع اتجاه السعر يعنى هيدج وليس ضد اتجاه السعر

المضاعفات ليست (فيبوناتشى) وهى اقل خطورة ولكن ستزداد درجة الخطورة لان كلما زادت المضاعفات بعدت نقطة التعادل (الربح=0) اكتر من 10 نقط فيما فوق وقل الربح (مشروحة فى الصورة السابقة)

وليست عادية اى 1-2-4-8-16-32-64-128 بالمفهوم التقليدى لانها ستكون خطورة عالية ولكنها ستقصر المسافة الى نقطة التعادل وستزيد الربح

وانما الطريقة المرجوة كالمعادلة الاتية

صفقة البيع الجديدة = (مجموع صفقات الشراء×2) - مجموع صفقات البيع
صفقة الشراء الجديدة = (مجموع صفقات البيع×2) - مجموع صفقات الشراء

المرحلة الاولى = بيع 1
المرحلة الثانية =شراء2+صفر=2=ضعف 1بيع --- الربح10نقط
المرحلة الثالثة =بيع3+1=4=ضعف 2 شراء ------ الربح20نقطة
المرحلة الرابعة =شراء6+2=8=ضعف 4بيع ------ الربح40نقطة
المرحلة الخامسة=بيع 12+4=16=ضعف8شراء-- الربح80نقطة
المرحلة السادسة=شراء24+8=32=ضعف16بيع الربح160نقطة
المرحلة السابعة=بيع48+16=64=ضعف32شراء الربح320نقطة
المرحلة الثامنة=شراء96+32=128=ضعف64بيع الربح640نقطة
المرحلة التاسعة=بيع192+64=256=ضعف128شراءالربح1280نقطة

الحسابات السابقة بعد تحرك السعر 20 نقطة فقط
وطبعا ان شاء الله مش هنوصل للمضاعفات العليا دى
اخى الكريم استاذ سفارى
اولا جزاك الله خيرا على المجهود الرائع
فيه تعديل واضافة وبعض الاستفسارات
نبدأ بالتعديل :
ارجو من حضرتك عمل المضاعفات على حسب المعادلة المشروحة فى الاقتباس
الاضافة :

1- ارجو اضافة شرط غلق الكل وحذف الامر والبدء من جديد عند الوصول الى ربح (س) من النقاط وليكن 80 .

2- هل يمكن عمل true or false لفلتر الوقت او لو انا عملت البداية 00 والنهاية 23:59 يبقى كدة لغيت الفلتر ويشتغل علطول ؟

الاستفسارات :

1- هل الاكسبيرت يعمل على اللوت الميكرو يعنى لو انا عملت اللوت المبدأى (01.) يبقى كدة يشتغل اول لوت ميكرو ام لا ؟ لو لا ارجو انه يعمل على اللوت الميكرو

2- هل المضاعفات الموجودة فى الاكسبيرت لا نهائية ؟ ولا حضرتك اكتفيت بهذا العدد؟ ولو هى عدد محدود ممكن حضرتك تزوده مرحلتين تلاتة ؟
وهل لوت 1و2و3و4و5و....... القيمة المقابلة لهم لو غيرتها يشتغل بالمضاعفات اللى انا عايزها ؟

3- خانت البروفت بالدولار مكتوف فيها 0.1 فهل 0.1 = دولار يعنى لو حطيت فيها 1 صحيح يبقى = 10 دولار ؟

4 - اول صفقة تفتح يوضع لها تيك بروفت 10 نقاط فهل يتغير بعد الدخول فى اول مضاعفة الى 20 نقطة كما اريد ام لا ؟ ولو مبيتغيرش ارجو انه يتغير بعد اول مضاعفة تتفعل وهل يمكن عمل خيار انى اتحكم فى التيك بروفت بتاع اول صفقة قبل ما يتغير يعنى اخليه 15 او 12 كدة يعنى ؟

5- عند غلق جميع الصفقات وحذف الامر المعلق هل الصفقة الجديدة ستفتح من نفس نوع اخر صفقة اتفعلت ام لا ؟ ولو لا ياريت تكون من نفس النوع بتاع اخر صفقة اتفعلت

سؤال اخير
عند عمل باك تيست لو حبيت اغير فى الاعدادات بتاعت الاكسبيرت اللى هيتعمل عليها باك تيست اغيرها ازاى ؟

مش عارف اشكر حضرتك ازاى يا احسن مشرف اكسبيرتات عرفته
بدعيلك من كل قلبى
خالص تحياتى

قديم 11 - 05 - 2012, 02:32 AM   #40
مشرف سابق

الصورة الرمزية Safari

اقتباس:
اخى الكريم استاذ سفارى
اولا جزاك الله خيرا على المجهود الرائع
فيه تعديل واضافة وبعض الاستفسارات
نبدأ بالتعديل :
ارجو من حضرتك عمل المضاعفات على حسب المعادلة المشروحة فى الاقتباس
الاضافة :

1- ارجو اضافة شرط غلق الكل وحذف الامر والبدء من جديد عند الوصول الى ربح (س) من النقاط وليكن 80 .

2- هل يمكن عمل true or false لفلتر الوقت او لو انا عملت البداية 00 والنهاية 23:59 يبقى كدة لغيت الفلتر ويشتغل علطول ؟

الاستفسارات :

1- هل الاكسبيرت يعمل على اللوت الميكرو يعنى لو انا عملت اللوت المبدأى (01.) يبقى كدة يشتغل اول لوت ميكرو ام لا ؟ لو لا ارجو انه يعمل على اللوت الميكرو

2- هل المضاعفات الموجودة فى الاكسبيرت لا نهائية ؟ ولا حضرتك اكتفيت بهذا العدد؟ ولو هى عدد محدود ممكن حضرتك تزوده مرحلتين تلاتة ؟
وهل لوت 1و2و3و4و5و....... القيمة المقابلة لهم لو غيرتها يشتغل بالمضاعفات اللى انا عايزها ؟

3- خانت البروفت بالدولار مكتوف فيها 0.1 فهل 0.1 = دولار يعنى لو حطيت فيها 1 صحيح يبقى = 10 دولار ؟

4 - اول صفقة تفتح يوضع لها تيك بروفت 10 نقاط فهل يتغير بعد الدخول فى اول مضاعفة الى 20 نقطة كما اريد ام لا ؟ ولو مبيتغيرش ارجو انه يتغير بعد اول مضاعفة تتفعل وهل يمكن عمل خيار انى اتحكم فى التيك بروفت بتاع اول صفقة قبل ما يتغير يعنى اخليه 15 او 12 كدة يعنى ؟

5- عند غلق جميع الصفقات وحذف الامر المعلق هل الصفقة الجديدة ستفتح من نفس نوع اخر صفقة اتفعلت ام لا ؟ ولو لا ياريت تكون من نفس النوع بتاع اخر صفقة اتفعلت

سؤال اخير
عند عمل باك تيست لو حبيت اغير فى الاعدادات بتاعت الاكسبيرت اللى هيتعمل عليها باك تيست اغيرها ازاى ؟

مش عارف اشكر حضرتك ازاى يا احسن مشرف اكسبيرتات عرفته
بدعيلك من كل قلبى
خالص تحياتى

1- موجود بعد الوصول الى عدد معين من المضاعفات

2- ما فعلته صحيح

1- نعم

2- المضاعفات محدودة بالموجود في الاعدادات و يمكنك تغيير قيمها

3- 0.1 هي 10 سنت

4-نعم

5- يبدأ من حيث بدأ أولا و هذا الممكن

6- تغيير الاعدادات من الاعدادات قبل عمل الباك تست ..

جديد مواضيع منتدى المؤشرات و الاكسبرتات

مواضيع سابقة :

سؤال بسيط
اخ سفاري طلب تعديل اكسبيرت من فضلك
::: تعديل في مؤشر ::::AUTO-TREND-LINE

مواضيع تالية :

مطلوب اكسبيرت لاستراتيجية PSAR+MACD
رجاء برمجة اكسبيرت بسيط
اكسبيرت مكرر وبرمج من قبل

الكريم استاذ (سفارى) اكسبيرت مضاعفات بسيط