موقع بورصات
  بورصات
تسجيل عضوية جديدة في المنتديات لوحة تحكم العضو البحث في المنتديات تسجيل الخروج الرئيسية الاتصال بنا

منتدى العملات العام لمتابعة كل ما يتعلق بتجارة العملات الاجنبية والذهب والنفط من اخبار وطرق المتاجرة وتحليلات ، قسم التوصيات – توصيات العملات لمتابعة توصيات ونقاط الدخول والخروج على مختلف العملات ، منتدى الدروس التعليمية يحتوي على دروس تعليمية لسوق العملات والتحليل الفني والاساسي وادارة رأس المال ، منتدى المؤشرات والاكسبيرتات يحتوي على اهم المؤشرات مع شرح لها بالاضافة الى بعض الدروس

العودة   بورصات > بورصة العملات الاجنبية > منتدى الدروس التعليمية

التحليل؟؟؟؟!!!!!!!!

منتدى الدروس التعليمية

قديم 26 - 05 - 2009, 01:31 PM   #1
عضو جديد

افتراضي التحليل؟؟؟؟!!!!!!!!

التحليل؟؟؟؟!!!!!!!!
انا بعرف احلل الاسعار بمعنى انى بحللها بالنسبة لفترة زمنية و اعرف اعلى وادنى سعر و متوسط السعر !! و لكن مش بعرف دا يفدنى فى اية هل مقارنة الاسعار الحالية بفترة زمنية ماضية مشابهة في الظروف؟! او فى استفادة اكبر؟

اذا اعجبك الموضوع و اردت نشره في المنتديات الاخرى فاستخدم هذا الرابط:
التحليل؟؟؟؟!!!!!!!!
http://www.borsaat.com/vb/t37543.html

dark white غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 26 - 05 - 2009, 03:23 PM   #2
عضو فـعّـال

افتراضي رد: التحليل؟؟؟؟!!!!!!!!

عارف فكرتني لما كنت ف يالجامعة وبندرس علي الاسهم كانوا يقولوا لينا تحليل زمني وتحليل منشاي وتحليل تاريخي وحاجات زي كدا ومش بفهم منها اي حاجة .
نفس الموضوع انا مش فاهم انت عايز ايه اصلا

التوقيع:

الأحرار يؤمنون بمن معه الحق .. والعبيد يؤمنون بمن معه القوة .. فلا تتعجب من دفاع الأحرار عن الضحية دائماً .. ودفاع العبيد عن الجلاد دائماً.
مصطفى عماشة غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 04 - 06 - 2009, 02:30 PM   #3
عضو نشيط جدا

الصورة الرمزية ahmedssdd

افتراضي رد: التحليل؟؟؟؟!!!!!!!!

لا تعتمد علي تشابه الظروف كثيرا
انت محتاج تعرف يعني ايه دعم ومقاومة وترند وترسمهم تمام
وبعدين تختار طريق من اتنين: الاول طريق التحليل الفني والتاني طريق المؤشرات
وطبعا التحليل الفني هو الاساس والمرجع لما المؤشرات بتخبط في بعضها(ومنه هتعرف الحاجات اللي لازماك بعد كده زي فيبوناتشي وتاثير الاخبار علي السوق وهكذا)
اهم حاجة تتعلم كويس جدا وتحب الفوركس مش تخاف منه(اللي يخاف من العفريت ......)
اديك شايف كل شوية واحد يخرج ويقول انا اعتزلت وكرهت الفوركس ومش عارف ايه ولما نشوف السبب نلاقيه عامل خطأ فادح يعني مجازف بتلات تربع راس المال ومش عارف تلاقيه فاتح 100 عقد والطمع اللي مش بينتهي ده

ahmedssdd غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس

جديد مواضيع منتدى الدروس التعليمية

الكلمات الدلالية (Tags)
التحليل؟؟؟؟

مواضيع سابقة :

سؤال
لو سمحت ارجو من السادة الخبراء فى الفوركس وهو شرح لكيفية توقع الاسعار
طولوا بالكم على استفساراتي....فلا أزال في بداية المشوار

مواضيع تالية :

ما هو افضل نوع للتحليل في الفوركس
i want to learn forex
سؤال !!!