موقع بورصات
  بورصات
تسجيل عضوية جديدة في المنتديات لوحة تحكم العضو البحث في المنتديات تسجيل الخروج الرئيسية الاتصال بنا

منتدى العملات العام Forex لمتابعة كل ما يتعلق بتجارة العملات الاجنبية – الفوركس والذهب والنفط من اخبار وطرق المتاجرة وتحليلات ، قسم التوصيات – توصيات العملات لمتابعة توصيات فوركس ونقاط الدخول والخروج على مختلف العملات ، منتدى الدروس التعليمية – فوركس يحتوي على دروس تعليمية لسوق العملات والتحليل الفني والاساسي وادارة رأس المال فوركس ، منتدى المؤشرات والاكسبيرتات يحتوي على اهم المؤشرات مع شرح لها بالاضافة الى بعض الدروس


العودة   بورصات > بورصة العملات الاجنبية - الفوركس > استراتيجية - استراتيجيات التداول

$$$...ورشة عروس الابيض المتوسط...$$$

استراتيجية - استراتيجيات التداول

Like Tree3Likes

إضافة رد
 
أدوات الموضوع
قديم 02 - 02 - 2009, 09:13 PM   #1021
عضو فـضـي
 
الصورة الرمزية د.أسامة عادل
 

افتراضي رد: $$$...ورشة عروس الابيض المتوسط...$$$

رد: $$$...ورشة عروس الابيض المتوسط...$$$
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة nesr_2020 مشاهدة المشاركة
السلام عليكم
اسبوع سعيد موفق ان شاء الله على الجميع
نبدأ و نسمى الله و الكل يحضر قذائفه و ان شاء الله موفقين



اليورو دولار

اعادة اختبار ترند مكسور على الدايلى
ترند صاعد اخر على الدايلى
نقطة تلاقى سحرية بينهم
كسر هذه النقطة سيهوى بالزوج الى اسفل سافلين
الاربع ساعات دوجى و التالية لا زالت دوجى و الامور مشجعة للصعود الشيئ الوحيد اننا لازلنا عكس الترند العام

عامة سأتوكل على الله و ادخل شراء بعد اغلاق شمعة الساعة انعكاسية و تصعد بنا لنصحح معها
الدخول يكون من 1.2700-1.2730
الهدف 80 نقطة
الستوب 1.2630

الله كريم.,


اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة nesr_2020 مشاهدة المشاركة
اليورو ين

الدخول بيع من السعر الحالى 113.30
الهدف60 نقطة كويس ثم ملاحقة الربح
الستوب 113.85

كسر خط دعم على الدايلى و الاغلاق تحته يشمعة بساعة

الله كريم.,



حققنا هدف اليورو دولار 80 نقطة و الحمد لله
و ضرب ستوب اليورو ين 45 نقطة
المجموع 35 نقطة
لفة فى الشارتات و نعود.,



د.أسامة عادل غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 02 - 02 - 2009, 09:19 PM   #1022
عضو نشيط جدا
 
الصورة الرمزية خــالــد عمــران
 

افتراضي رد: $$$...ورشة عروس الابيض المتوسط...$$$

فى فرصة قريبة للجنية ين تقريبا اذا تقاطعت الموفنج ستصعد هدف يقارب ال 50 ويكون هناك هدف ثانى 100
خاصة انه سيتقاطع مع موفنج 90
فى اعتقادى انه سيصل الى 129.40 تقريبا
فى انتظار التقاطع خصوصا مع انفرج البولينجر وسيكون كمان تجاوز خط الاوسط للبولينجر اى فرصة شاملة من مجاميعه
يارب يا مسهل
ملاحظة دا تحليلل انديكاتور



الصور المرفقة
نوع الملف: jpg untitled.JPG‏ (156.3 كيلوبايت, المشاهدات 7)
التوقيع:
سبحان الله وبحمده
سبحان الله العظيم
لا إله إلا أنت سبحانك إني كنت من الظالمين
هندسة عين شمس
قسم ميكانيكا


1-لا تدخل بأموال فى حاجة لها
2-لا تُعاند السوق فى الخسارة فهو أقوى منك
3-إياك والطمع إياك
4-ضع خطة وسر عليها أفضل من التلاطم وسط أمواج السوق

خــالــد عمــران غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 02 - 02 - 2009, 09:29 PM   #1023
عضو فـضـي
 
الصورة الرمزية د.أسامة عادل
 

افتراضي رد: $$$...ورشة عروس الابيض المتوسط...$$$

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة العقل مشاهدة المشاركة
فى فرصة قريبة للجنية ين تقريبا اذا تقاطعت الموفنج ستصعد هدف يقارب ال 50 ويكون هناك هدف ثانى 100
خاصة انه سيتقاطع مع موفنج 90
فى اعتقادى انه سيصل الى 129.40 تقريبا
فى انتظار التقاطع خصوصا مع انفرج البولينجر وسيكون كمان تجاوز خط الاوسط للبولينجر اى فرصة شاملة من مجاميعه
يارب يا مسهل
ملاحظة دا تحليلل انديكاتور

تحليل ولا اروع من انسان رائع
لكن للاسف اخى الكريم احنا بنتعامل بالكلاسيكى عم الاستراتيجيات كلها
اما علاقتى بالمؤشرات ف بينى و بينها مصانع الحداد
مرورك يشرفنا دايما يا عاقل



د.أسامة عادل غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 02 - 02 - 2009, 09:40 PM   #1024
عضو نشيط جدا
 
الصورة الرمزية خــالــد عمــران
 

افتراضي رد: $$$...ورشة عروس الابيض المتوسط...$$$

انا متابع معاكو بس الكلاسيكى مبفهمهوش اوى بصراحة لانى معنديش الاساسيات بتاعته



التوقيع:
سبحان الله وبحمده
سبحان الله العظيم
لا إله إلا أنت سبحانك إني كنت من الظالمين
هندسة عين شمس
قسم ميكانيكا


1-لا تدخل بأموال فى حاجة لها
2-لا تُعاند السوق فى الخسارة فهو أقوى منك
3-إياك والطمع إياك
4-ضع خطة وسر عليها أفضل من التلاطم وسط أمواج السوق

خــالــد عمــران غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 02 - 02 - 2009, 09:48 PM   #1025
عضو نشيط
 
الصورة الرمزية Mohamed Fouzy
 

افتراضي رد: $$$...ورشة عروس الابيض المتوسط...$$$

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة العقل مشاهدة المشاركة
انا متابع معاكو بس الكلاسيكى مبفهمهوش اوى بصراحة لانى معنديش الاساسيات بتاعته
الدعوم والمقاومات والترندات والنماذج والشموع العاكسة
وصدقنى يا أخى العزيز دول أصدقائك وحبايبك ومعاهم الخساره إن شاء الله تعالى لاتذكر
المؤشرات صداع فى رأس المضارب



التوقيع:
لا إله إلا أنت سبحانك .. إنى كنت من الظالمين
أفضل طرق المتاجره والوصول لإحتراف التحليل الفنى

Mohamed Fouzy غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 02 - 02 - 2009, 09:58 PM   #1026
عضو نشيط جدا
 
الصورة الرمزية خــالــد عمــران
 

افتراضي رد: $$$...ورشة عروس الابيض المتوسط...$$$

الدعوم والمقاومات

عارفهم لكن مبعرفش اجيبهم ونفسى اتعلم ازاى اجيبهم

والترندات

يعنى على قدى اعلى نقطتين ولا تلاتة بس المشكلة فى المدة الزمنية

والنماذج

مبعرفش اشوفها

والشموع العاكسة

زى فهمى لمبدأ الشعور فى اللاوعى المنبثق من ينابيع المشاعر الخارجةمن المركزية العقلية فى براثين الفاشية




التوقيع:
سبحان الله وبحمده
سبحان الله العظيم
لا إله إلا أنت سبحانك إني كنت من الظالمين
هندسة عين شمس
قسم ميكانيكا


1-لا تدخل بأموال فى حاجة لها
2-لا تُعاند السوق فى الخسارة فهو أقوى منك
3-إياك والطمع إياك
4-ضع خطة وسر عليها أفضل من التلاطم وسط أمواج السوق

خــالــد عمــران غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 02 - 02 - 2009, 10:10 PM   #1027
عضو نشيط
 
الصورة الرمزية Mohamed Fouzy
 

افتراضي رد: $$$...ورشة عروس الابيض المتوسط...$$$

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة العقل مشاهدة المشاركة
الدعوم والمقاومات

عارفهم لكن مبعرفش اجيبهم ونفسى اتعلم ازاى اجيبهم

والترندات

يعنى على قدى اعلى نقطتين ولا تلاتة بس المشكلة فى المدة الزمنية

والنماذج

مبعرفش اشوفها

والشموع العاكسة

زى فهمى لمبدأ الشعور فى اللاوعى المنبثق من ينابيع المشاعر الخارجةمن المركزية العقلية فى براثين الفاشية

كلمة واحده هرد عليك باللى عملته دا
برررم بررررم ترررا ررا
كل حاجه بالقراءه والممارسه بتتعرف وصدقنى التحليل الكلاسيكى أسهل من المؤشرات الفنيه كتير جدا أنا جربت المؤشرات وجربت الكلاسيكى والنتائج ما أقولكش
عمتا دى حاجه خاصه بيك وبطريقتك فى المتاجرة طالما إنت ناجح فأتمنى ربنا يزيدك
وعلى رأى المثل " كل شيخ وله طريقة " وهنيالك يا فاعل الخير والثواب



التوقيع:
لا إله إلا أنت سبحانك .. إنى كنت من الظالمين
أفضل طرق المتاجره والوصول لإحتراف التحليل الفنى

Mohamed Fouzy غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 02 - 02 - 2009, 10:11 PM   #1028
عضو نشيط جدا
 
الصورة الرمزية ahmedssdd
 

افتراضي رد: $$$...ورشة عروس الابيض المتوسط...$$$

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Mohamed Fouzy مشاهدة المشاركة
الدعوم والمقاومات والترندات والنماذج والشموع العاكسة

وصدقنى يا أخى العزيز دول أصدقائك وحبايبك ومعاهم الخساره إن شاء الله تعالى لاتذكر

المؤشرات صداع فى رأس المضارب
نتمني يا اخي لو تمدنا بشوية روابط لهذه المواضيع اكرمك الله
انا كنت حاولت ادخل في الدعوم والمقاومات والاشكال قبل كده بس حصلي لخبطة جامدة في الاشكال بالذات



ahmedssdd غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 02 - 02 - 2009, 10:16 PM   #1029
عضو نشيط جدا
 
الصورة الرمزية خــالــد عمــران
 

افتراضي رد: $$$...ورشة عروس الابيض المتوسط...$$$

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Mohamed Fouzy مشاهدة المشاركة
كلمة واحده هرد عليك باللى عملته دا
برررم بررررم ترررا ررا
كل حاجه بالقراءه والممارسه بتتعرف وصدقنى التحليل الكلاسيكى أسهل من المؤشرات الفنيه كتير جدا أنا جربت المؤشرات وجربت الكلاسيكى والنتائج ما أقولكش
عمتا دى حاجه خاصه بيك وبطريقتك فى المتاجرة طالما إنت ناجح فأتمنى ربنا يزيدك
وعلى رأى المثل " كل شيخ وله طريقة " وهنيالك يا فاعل الخير والثواب
طب ما حد يظبطنا ويعلمنا اصل انا اساسا معرفش ان فى تحليل كلاسيكى



التوقيع:
سبحان الله وبحمده
سبحان الله العظيم
لا إله إلا أنت سبحانك إني كنت من الظالمين
هندسة عين شمس
قسم ميكانيكا


1-لا تدخل بأموال فى حاجة لها
2-لا تُعاند السوق فى الخسارة فهو أقوى منك
3-إياك والطمع إياك
4-ضع خطة وسر عليها أفضل من التلاطم وسط أمواج السوق

خــالــد عمــران غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 02 - 02 - 2009, 10:26 PM   #1030
عضو نشيط
 
الصورة الرمزية Mohamed Fouzy
 

افتراضي رد: $$$...ورشة عروس الابيض المتوسط...$$$

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmedssdd مشاهدة المشاركة
نتمني يا اخي لو تمدنا بشوية روابط لهذه المواضيع اكرمك الله
انا كنت حاولت ادخل في الدعوم والمقاومات والاشكال قبل كده بس حصلي لخبطة جامدة في الاشكال بالذات
إتفضل يا أخى العزيز دا درس منقول من الأخ الرائع محتار
وبشكل خاص أنا إستفدت منه كثير وربنا يبارك للأخ محتار على هذا الدرس الرائع
هو عباره عن كيفية تحديد الدعوم والمقاومات بطريقه رائعة والمتاجره بها



الملفات المرفقة
نوع الملف: zip dros_m7tar.zip‏ (3.40 ميجابايت, المشاهدات 42)
التوقيع:
لا إله إلا أنت سبحانك .. إنى كنت من الظالمين
أفضل طرق المتاجره والوصول لإحتراف التحليل الفنى

Mohamed Fouzy غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
إضافة رد

جديد مواضيع استراتيجية - استراتيجيات التداول


الكلمات الدلالية (Tags)
$$$ورشة, المتوسط$$$, الابيض, عروس

مواضيع سابقة :

(( المــجنـــــون ))
استراتيجيات الفوركس للمحترف والمبتدء فيديو استراتيجيات فوركس
هدية العيد -استراتيجية 9.15

مواضيع تالية :

حسب الوعد طريقتى2
محتاجة استراتجية عن زوج الذهب/والدولار
إستراتيجية:::70:::30::: جديد 2009::: المكشتف :: الخبير : حسن الأقرع

$$$...ورشة عروس الابيض المتوسط...$$$

أدوات الموضوع

تعليمات المشاركة
لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
لا تستطيع الرد على المواضيع
لا تستطيع إرفاق ملفات
لا تستطيع تعديل مشاركاتك

BB code is متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة
Trackbacks are معطلة
Pingbacks are معطلة
Refbacks are معطلة


المواضيع المتشابهه
الموضوع المنتدى
الاسكندريه عروس البحر الابيض المتوسط السياحة و السفر
ورشة تلميذ عروس الابيض المتوسط و نسر مصر منتدى العملات العام Forex


روابط الموقع الداخلية


01:55 PM
Powered by vBulletin® Version 3.8.9
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.
Privacy Policy
SEO by vBSEO 3.6.0 ©2011, Crawlability, Inc.

الاتصال بنا - بورصات - الأرشيف - تنشيط العضوية - اعلن معنا - الأعلى    تحذير المخاطرة